Dünyanın en büyük ikinci arama motoru olan Youtube, geliştirdiği reklam modelleri ile etkili kampanya dönüşleri sağlıyor. Dünyanın en büyük video platformu olan Youtube’da bugün aradığımız hemen hemen her şey için bir şey bulabilirsiniz. Video denildiğinde ilk akla gelen marka olan Youtube, dünya genelinde 1 milyardan fazla kullanıcıya sahip. Her gün yüz milyonlarca saat video izlenirken, her yıl da bu sayı %50 oranında artıyor.
Rakamlar böyle iken, markaların dijital pazarlama bütçelerinin önemli bir kısmını Youtube oluşturmaktadır.
Her müşteri için doğru platform olması, Google ile entegre çalışması gibi özelliklerden dolayı her gün büyümeye devam ediyor. Youtube reklamlarında kampanyanız, tüketicinin tıklaması üzerine bütçelendirilir. Örneğin bir Youtube kullanıcısı 30 saniyeden önce reklamınızı atlar ise, ödeme yapmazsınız. Bu sayede reklamlarınızı onunla ilgilenen kitle izlemiş olur. Diğer sosyal medya ağlarında olduğu gibi yaş, cinsiyet, konum ve ilgi alanları gibi detayları hedefleyebiliyorsunuz. Bugün bir Youtube reklamı hazırlamak için en az 45 saniyelik videoya ihtiyacınız var.
Dünya’nın en büyük TV kanalı Youtube
Gibi rakamları konuştuğumuz için, kalabalık nerede ise, pazarlama faaliyetleri orada başarılı olur. Dolayısı ile Youtube reklamları bugün dijital pazarlama kanalları arasında en popüler olanı diyebiliriz. Esasında, yeni medya düzeninde Youtube’a reklam vermeyi, televizyon kanallarına reklam vermek gibi düşünebilirsiniz. Bugün Youtube’un izlenme oranı, tüm televizyon kanallarından çok daha fazladır. Üstelik bu reklamları ölçebilir, hedefleyebilir, farklı ürünleriniz için farklı kampanyalar tasarlayabilirsiniz. Yapılan araştırmaya göre, Youtube’a verilen reklamların geri dönüşü, televizyon kanallarına verilen reklam geri dönüşlerine göre %80 daha fazla.