Slogan bir diğer adı ile Motto oluşturma kolay gibi görünse de, iyi araştırma, planlama ve strateji gerektirir. Bugün markanız için karar verdiğiniz bir sloganı sürekli değiştiremezsiniz. Slogan marka isminizin yeterli olmadığı durumlarda tüketicinin 2-3 kelime ile sizi anlamasını sağlar. Dolayısı slogan tasarımı oldukça sade, basit ama bir o kadar da etkili olmalıdır.
TDK sözlüğüne baktığımızda sloganın tarifi şu şekilde çıkıyor ;
Günümüzde her şeyin bolca olması ve yüzlerce seçenek içinde anlaşılabilir olmak, akılda kalmak markalar için hayati önem taşıyor. Motto markanın inandığı bir şey olunca tüketici ile arasındaki işi daha kolay olacaktır. İyi sloganlar günlük hayatta kullandığımız iletişim dilimizin içine bile girebilir. Örneğin kirlenmek ile ilgili konuşan ev hanımları, ‘’kirlenmek güzeldir’’ sloganını sahiplenen Omo’yu hatırlaması kuvvetle muhtemeldir. Bu sebepten iyi slogana sahip markalar rakiplerine göre her zaman 1-0 önde olacaktır.