Büyük bütçeli ya da küçük bütçeli birçok markanın kullandığı Instagram reklamları, özellikle 2019 yılında çok fazla ilgi gördü ve 2020’de daha fazla reklamı göreceğimizden hiç şüphe yok. Türkiye’de özellikle Instagram kullanıcılarının sayısı birçok ülkeye göre daha fazla olunca, markaların tercih ettiği mecraların başında gelmesi çok da şaşırtıcı değil.
Bugün ülkemizdeki sosyal medya kullanıcılarının sayısı 53 milyon. Instagram kullanıcıları ise 40 milyon. Ve en hızlı artış gösteren sosyal medya mecralarından. Üye sayısına bakınca dünyada 5. Sıradayız ve sadece son 3 ayda kullanıcı sayısı 1 milyon artış gösterdi.
Hedef kitlenizin daha fazla ilgisini çekebilecek etkili Instagram reklamları nasıl yapılır ? 2023 yılı için Instagram reklamlarında kullanabileceğiniz efektif reklam stratejileri
-2020’de kullanıcı sayısı 1 milyar kişi
– Günlük aktif kullanıcı sayısı 500 milyon
– 25 milyon aktif marka hesabı mevcut
– Günlük like sayısı 4.2 milyar
– Her gün yüklenen fotoğraf sayısı 100 milyon
– 200 milyon Instagram kullanıcısı günlük en az bir markanın Instagram profilini ziyaret ediyor
– Markaların influencer pazarlama bütçelerinin %69’u Instagram’da harcanıyor
Markaların bu rakamları göz ardı etmedikleri ortada. Her gün Instagram sayfalarında onlarca markanın reklamını görüyoruz. Facebook’un sahibi olduğu Instagram, hatırladığımız üzere, 2012 yılında 1 milyar dolara satın alınmıştı. Sadece 2018 yılına gelindiğinde, Bloomberg tarafından 100 milyar dolar değerlemesi yapıldı.
Facebook Instagram’ın reklamlarından yine 2018’de 9 milyar dolar gelir elde etti. 2019 yılında yine artış gösteren reklam gelirlerini düşünecek olursak ( Instagram’ın öngörüsü 14 milyar dolar ), markalar için bugün 1 milyar kullanıcı olan olan Instagram’ın pazarlama faaliyetleri açısından önemini bildiğini gösteriyor.
Sürecin en başında reklam kampanyanızın stratejisi gelir. Bu süreç içerisinde dikkat etmeniz gereken en önemli şey, reklamınızın kurum mesajı ile uyumlu halde olmasıdır. Pazarlama stratejiniz ile uyuşmalı. Reklamlardaki hedefinizi açıkça ortaya koyan bir kampanya kurgusu, sonuca ulaşmanızı hızlandıracaktır.
Reklamınızın amacı ne olacak ?
Instagram reklamlarında birçok şeyi hedefleyebilirsiniz. Örneğin; satış hedefliyorsanız, ürün odaklı bir kampanya, web sitenize trafik gelmesini hedefliyorsanız merak uyandırıcı mesajlar içeren kampanya oluşturmalısınız.
2023 dijital pazarlama trendleri arasında gösterilen içerik pazarlaması da etkili bir strateji olabilir. Hedef kitlenizin ilgi duyabileceği içerikleri belirleyip sadece bu içerikleri fayda odaklı strateji ile reklamınıza entegre edebilirseniz, kampanya dönüşüm oranınız, satış amacı güden reklam kampanyalarına göre çok daha fazla geri dönüş sağlar.